Ренуар П'єр Огюст (Renoir, Pierre Auguste) (1841-1919) - французький живописець, графік і скульптор; представник імпресіонізму.
Народився в Ліможі 25 лютого 1841. Незабаром його сім'я переїхала до
Парижа, де в 1862 він поступив в майстерню Шарля Глейра, посереднього
майстра, але хорошого знавця техніки живопису, прищепив йому повагу до
ремесла художника на все життя.
Тут Ренуар познайомився з Клодом Моне, Камілем Піссарро та іншими
художниками, які пробудили в ньому інтерес до пленерного живопису.
Незважаючи на те, що Ренуар брав участь у кількох виставках
імпресіоністів, він продовжував надсилати свої роботи в Салон, де
особливий успіх мав його портрет Мадам Шарпантьє з дочками (Нью-Йорк,
музей Метрополітен).
Головний внесок Ренуара в живопис імпресіонізму - використання
яскравих фарб при зображенні людських фігур і створенні складних
багатофігурних композицій. Протягом 1870-1880-х років улюблена тематика
Ренуара - времяпрепровождение і розваги середнього і нижчого класів
епохи Третьої республіки: Мулен де ла Галетm (1876, Париж, Лувр),
Сніданок човнярів (Вашингтон, галерея Філіпс) та ін До 1885 Ренуар
усвідомив , що яскраві веселкові кольори його палітри неадекватні образу
реального світу.
Після поїздки в Італію і вивчення живопису французьких майстрів 18 в.
він став більше уваги звертати на малюнок і передачу обсягу; роботи
цього періоду представляють т.зв. «Сухий стиль» Ренуара.
Ренуар був блискучим колористом, але не теоретиком мистецтва. Похмурі
тони його ранніх робіт під впливом живопису Моне і Піссарро поступово
змінилися в 1870-і роки зеленувато-синюватою кольоровою гамою. У 1880-і
роки в результаті захоплення живописом Франсуа Буше і Ежена Делакруа в
картинах художника переважають теплі жовті та червоні тони. Однак
найбільш сильний вплив на Ренуара зробила живопис Рубенса, з її
багатством відтінків червоного, які стали основою колориту його власних
творів.
Художник жорстоко страждав від артриту; з 1912 він міг писати, тільки
прив'язуючи кисть до руки. Помер Ренуар в своєму будинку в Кань-сюр-Мер
17 грудня 1919.
Запрошуємо до наукового абонементу переглянути книжкову виставку "Жодного дня без живопису".
Немає коментарів:
Дописати коментар