25 жовтня, 2016

Людина, яка змінила мистецтво


Повне ім'я Пікассо складається з 23 слів Пікассо хрестили під іменем Пабло Діеґо Хосе Франсіско де Паула Хуан Непомусено Марія де лос Ремедіос Сіприано де ла Сантісіма Трінідад Кліто Руїс і Пікассо. Його назвали на честь святих та родичів. А ім'я «Пікассо» художник отримав від своєї матері, Марії Пікассо Лопес. Хосе Руїс Бласко – ім'я його батька.
Коли Пікассо з'явився на світ, повитуха подумала, що дитина народилася мертвою Пологи були тяжкі, і хлопчик народився настільки кволим, що повитуха подумала, що немовля мертве і залишила його на столі, пішовши до його матері. Проте, дядько Пікассо, лікар на ім'я Дон Сальвадор, врятував маля. «Тогочасні лікарі, – розповідав він Антоніні Валентін, – курили величезні сигари, і мій дядько не був винятком. Побачивши мене на столі, він випустив дим прямісінько мені в обличчя. А я у відповідь на це скривився та розплакався».
Перше слово Пікассо – «олівець»
Здається, що Пікассо природжений художник: перше слово, яке він вимовив – «piz», скорочене від «lápiz» з іспанської мови – «олівець». Його батько Руїс, художник та професор мистецтв, почав давати хлопчику художню освіту у віці 7 років. Коли Пікассо виповнилося 13, батько пообіцяв покинути малювання, бо відчував, що син вже перевершив його.
Перша картина Пікассо
У дев'ятирічному віці Пікассо намалював свою першу картину «Пікадор» (Le Picador), де зобразив вершника під час бою биків.
Перша серйозна картина Пабло Пікассо – «Перше причастя» (Lapremièrecommunion), де він зобразив як його батько, матір та молодша сестра схилилися перед вівтарем. Художник закінчив роботу над картиною, коли йому було п'ятнадцять.
Пікассо був жахливим учнем
Без сумніву, Пікассо був генієм: у творчості він значно випереджав своїх однокласників, які були старші від нього на п'ять - шість років. Але Пікассо дратувало, коли йому вказували що робити, саме тому хлопця часто карали:
«За погану поведінку мене зачиняли одного у порожній кімнаті з вибіленими стінами та лавкою. Я любив там бути: брав з собою альбом і безперервно малював... я б міг залишитися там назавжди і малювати не зупиняючись».
Перша робота Пікассо
Перший свій контракт Пікассо підписав у Парижі з торговцем Пер Менашем, який щомісячно платив художнику 150 франків.
Пікассо вкрав Мону Лізу?
Насправді, ні. Проте, у 1911 році, коли Мона Ліза зникла з Лувру, поліція підозрювала у крадіжці друга Пікассо, поета Гільєрмо Аполлінайре. Аполлінайре вказав на вину Пікассо, і поліція допитувала їх обох, проте, невдовзі звільнила.
Кубізм – це багато маленьких кубиків?
У 1909 році, Пікассо та французький художник Жорж Брак заснували течію, відому під назвою кубізм. В дійсності, кубізмом цю течію вперше назвав французький критик Луї Восель, помітивши, що роботи Пікассо та Брака складаються з маленьких кубиків.


До 135-річчя від дня народження Пікассо бібліотека підготувала книжкову виставку у науковому абонементі "Людина, яка змінила мистецтво" а також сектор культурно-просвітницької роботи підготував тематичний список "Мистецтво – це неправда, що допомагає нам зрозуміти правду".

Немає коментарів:

Дописати коментар